لینک مستقیم فایل#مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان#

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان,پیشینه تحقیق عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان,مبانی نظری عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان,مبانی نظری,پیشینه تحقیق ,عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنانمبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان#40105542#my
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرست

مقدمه ............................................................................................................................................... 16

2-1- مفهوم توانمندسازی ........................................................................................................... 16

2-2- ضرورت توانمندسازی کارکنان در سازمانها ..................................................................... 23

2-3- هدف از توانمندسازی چیست؟ ......................................................................................... 25

2-4- ویژگی سازمان توانمند ....................................................................................................... 26

2-5- فرآیند توانمندسازی ........................................................................................................... 27

2-6- الگوهای(مدلها) توانمندسازی ........................................................................................... 34

2-7- ویژگی کلی کارکنان توانمند ............................................................................................... 36

2-8- پیشینه تحقیق ..................................................................................................................... 47

2-9- معرفی سازمان .................................................................................................................... 60

مقدمه:

توانمندسازی مفهومی مبهم و متفاوت داشته و افراد مختف متناسب با ویژگی های خود، از آن برداشتی دارند. این مفهوم، در دهه 1990 توجه بسیاری از محققین و دانشگاهیان را به خود جلب کرده بود. از نتایج توانمندسازی کارکنان می توان به افزایش رضایت شغلی و رضایت مشتری اشاره کرد. توانمندسازی کارکنان به عنوان یک مفهوم نظری تاثیر زیادی بر اثربخشی سازمانی و مدیریتی و ابتکار سازمانی دارد. با اجرای برنامه های توانمندسازی کارکنان در کنترل و انجام وظائف انعطاف پذیری بیشتری پیدا می کنند و در پاسخ به مسائل و فرصت ها، وظائف جدید را شروع و موانع را بر طرف می‌کنند، در نتیجه بر برخورد با مسائل و مشکلات انگیزش آنها تقویت می شود. سازمانها با کارکنانی توانمند، متعهد و متخصص بهتر می توانند خود را با تغییرات وفق داده و رقابت کنند. در این فصل به پیشینه تحقیقات صورت گرفته در مفهوم توانمندسازی، مزایا، موانع، چالشها و راهکارهایی برای اجرای مناسب برنامه های توانمندسازی در سازمانها و ... پرداخته خواهد شد.

2-1- مفهوم توانمندسازی:

توانمندسازی در رشته های روانشناسی، جامعه شناسی و دین شناسی ریشه هایی دارد که به دهه‌های گذشته و حتی قرن های گذشته باز می گردد. در زمینه روانشناسی، آدلر در سال 1927 مفهوم«انگیزه مسلط» را با تاکید بر تلاشی که افراد برای کسب تسلط در برخورد با جهان خود دارند، مطرح نمود.(وتن کمرون، 1381)

16

تاریخچه اولین تعریف اصطلاح توانمندسازی به سال 1788 بر می گردد که در آن توانمندسازی را به عنوان تفویض اختیار در نقش سازمان خود می دانستند که این اختیار بایستی به فرد اعطا یا در نقش سازمانی او دیده شود.(نادری و دیگران، 1386)

توانمندسازی به معنی قدرت بخشیدن است؛ به معنی کمک به افراد است تا احساس اعتماد به نفس خود را بهبود بخشند و بر احساس ناتوانی یا در ماندگی خود چیره گردند. همچنین به معنی ایجاد شور و شوق کار و فعالیت در افراد است.(وتن کمرون، 1381)

توانمندسازی عبارتست از واگذاری اختیار به غیر مدیران برای اتخاذ تصمیمات مهم سازمانی که اغلب کارکنان به صورت تیمی گروه بندی می شوند و بعد از آن برای فعالیت های خود مدیریتی مانند استخدام، اخراج، آموزش افراد، تعیین اهداف و ارزیابی کیفیت نتایج، مسئولیت تمام و کمال به تیم داده می شود(واگنر هولنبک، 1995).

برخی از صاحبنظران دیگر نیز معتقدند توانمندسازی یعنی واگذاری اختیار به کارکنان.(وابینز کولتر، 1996، رالف، 1996، کانتر به نقل از هونولد، 1997، بیهام و دیگران به نقل از ازپوترفیلد، 1999، تابورا، 2000، فترمن واندرسمن، 2005، کریتنر کینیکی، 1384)


مطالب دیگر:
🔗پاورپوینت اصول مديريت عمومي و تئوري و ساختار سازمان🔗پاورپوینت اخلاق در مدیریت مهندسي🔗پاورپوینت آموزش درس دوازدهم کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی🔗تحقیق بررسی رابطه بین میزان رضایت زناشویی والدین و افسردگی کودکان🔗فایل اکسل فهرست بهای مکانیک 1397🔗فایل اکسل فهرست بهای برق 1397🔗پاورپوینت عدد اكتان🔗پاورپوینت علم، هنر و علم مدیریت🔗پاورپوینت فصل سوم علوم تجربی سوم راهنمایی (تولید مثل)🔗جزوه و فیلم آموزشی نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10🔗پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثال های تشریحی)🔗تحقیق آموزش ایمنی و بهداشت حرفه ای🔗تحقیق تاريخچه تشکيل بسيج دانش آموزي🔗جزوه آموزش نقاشی🔗پاورپوینت غدد درون ریز🔗فایل اکسل فهرست بهای راه، راه آهن و باند فرودگاه 97🔗فایل اکسل فهرست بهای ابنیه 97🔗پاورپوینت غربالگري (Screening)🔗پاورپوینت فضاهای شهری🔗پاورپوینت مدیریت تفکر و برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)🔗تحقیق مروری بر Cognitive Network🔗تحقیق کاربرد MPLS در مهندسی ترافيك🔗تحقیق بررسی شبکه های overlay🔗تحقیق شبکه های حسگر بی سیم🔗تحقیق معماری مدل رانه (Model-Driven Architecture)