لینک مستقیم فایل#مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانی#

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانی,پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانی,مبانی نظری فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانی,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانیمبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانی#40105543#my
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه منابع انسانی قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرست

2-1 مقدمه. 23

2-2 بخش اول فن آوری اطلاعات و ارتباطات.. 24

2-2-1 تاریخچه فن آوری ارتباطات و اطلاعات (۲۰۰۳ – ۱۹۰۹) 24

2-2-2 تعاریفی از فن آوری اطلاعات و ارتباطات.. 29

2-2-3 زیر ساخت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات.. 31

2-2-4 آشنایی با مفاهیم بنیادی فرآیند فن آوری اطلاعات و ارتباطات.. 36

2-2-5 مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات.. 38

2-2-6 استراتژی های فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه. 40

2-2-7 اهمیت اطلاعات در سازمان. 41

2-2-8 کاربردهای استراتژیک فن آوری اطلاعات.. 43

2-2-9 وظایف فن آوری اطلاعات.. 43

2-2-10 سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات.. 44

2-2-11 انواع سیستم های اطلاعاتی در سازمان. 45

2-2-12 طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی. 46

2-2-13 مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی. 50

2-2-14 فن آوری اطلاعات و علوم رایانه. 51

2-3 بخش دوم توسعه منابع انسانی. 53

2-3-1 تعریف توسعه منابع انسانی. 53

2-3-2 مفهوم توسعه منابع انسانی. 56

2-3-3 مفهوم فرآیند توسعه منابع انسانی. 57

2-3-4 هدف ها ی توسعه منابع انسانی. 61

2-3-5 تفاوت توسعه انسانی با توسعه منابع انسانی. 62

2-3-6 راهبردهای توسعه منابع انسانی. 63

2-3-7 توسعه سازمانی برای بستر سازی توسعه منابع انسانی. 65

2-3-8 ارتباط متقابل و تعامل سیستمی توسعه سازمانی و توسعه منابع انسانی. 66

2-3-9 ابعاد توسعه منابع انسانی. 68

2-3-10 توسعه منابع انسانی به عنوان عامل تحول. 69

2-3-11 برخی از مدل های مطرح در توسعه منابع انسانی. 70

2-3-12 مدل پژوهشی. 75

2-3-13 دلیل انتخاب مدل پژوهش.. 80

2-4 بخش سوم شرکت ملی گاز ایران. 81

2-4-1 مقدمه. 81

2-4-2 آشنایی با تاریخچه صنعت گاز ایران. 82

2-4-3 نگاه اجمالی به گستره اداری و سازمانی شرکت ملی گاز ایران. 85

2-4-4 مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملّی گاز ایران. 86

2-5 جمع بندی 86

2-1 مقدمه

فناوری اطلاعات و ارتباطات كاربردهای فراوانی در صنعت دارد كه از آن جمله می‌توان به خودكارسازی بسیاری از فرآیندهای خدماتی و تولیدی اشاره كرد. این مسأله مستقیماً در تعداد و مشاغل مورد نیاز صنعت تاثیر گذاشته و به نوعی اشتعال‌زدایی را به همراه داشته است. ذات صنعت ماشینی كردن تولید است اما فناوری اطلاعات ضمن ایجاد فرصت‌های بیشتر برای ماشینی كردن تولید، ماشینی‌كردن خدمات را نیز به همراه آورده است.

صنعت در بخش خصوصی به دنبال سود حداكثر است و اگر این مسأله روزی از طریق استخدام كاركنان بیشتر ممكن بود و به این روش پایبند، امروزه با كاهش تعداد كارمندان و خرید یا ایجاد تجهیزات جدید امكان‌پذیر باشد، این روش را برمی‌گزیند. بنابراین بخش خصوصی در حوزه تولید و خدمات به ابزارها تكیه می‌كند و نیروی انسانی مورد نیاز با شرایطی خاص را استخدام می‌نماید؛ چراكه امروزه تعریف نیروی انسانی مورد نیاز عوض شده است و این به معنی اشتغال‌زدایی است.

از سوی دیگر دولت‌ها و ازآن جمله دولت جمهوری اسلامی برای خود سیاست‌های اشتغال‌زایی داشته و می‌خواهند درصد بیكاری كشور را تا حد مشخصی پایین بیاورند. برای مثال سیاست‌كشور ما در سال‌های اخیر پرداخت وام به واحدهای تولیدی به ازای استخدام نیروی كار جدید بوده است. برخی از واحدهای تولیدی و خدماتی از یك سو به تبعیت از این سیاست‌ها برای جذب نیروی انسانی جدید و از سوی دیگر به تبعیت از تاثیر فناوری اطلاعات برای اخراج نیروهای موجود خود با چالشی بزرگ روبرو هستند. این چالش در آینده اثر خود را بیشتر نشان خواهد داد.

واقعیت این است كه اگر كشور به خود بیاید، فناوری اطلاعات و ارتباطات درمجموع نه تنها اشتغال‌زدا نیست كه اشغال‌زایی فراوان به همراه دارد. منتهی عصر جدید و جامعه دانایی محور مشاغل متناسب به خود را می‌طلبد و دولت باید سیاستگذاری درستی در این زمینه داشته باشد. فناوری اطلاعات هم اشتغال زا و هم اشتغال‌زداست (رجب بیگی، بهمن 1380،صص3-4).

2-2 بخش اول فن آوری اطلاعات و ارتباطات

2-2-1 تاریخچه فن آوری ارتباطات و اطلاعات (۲۰۰۳ – ۱۹۰۹)

فن آوری اطلاعات تاریخی طولانی و بیشتر از هزار سال دارد که با اولین نقاشی ها در غارها و ابداع نوشتن و اختراع چاپ در سال های ۱۵۰۰ شروع شد.


مطالب دیگر:
📌کار تحقیق بررسی حقوق مدنی📌تحقیق در مورد بررسی آب موجود در جو زمین📌تحقیق در مورد بررسی آب سنگین و ویژگی های آن📌تحقیق در مورد بررسی مدیریت زمان📌تحقیق بررسی مهارتهای آموزش و تدریس ریاضی📌تحقیق بررسي رابطه بين مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركت📌پروژه بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی📌طرح توجیهی و کسب و کار تولید گچ معماری و شکسته بندی📌تحقیق در مورد بررسی زیست محیطی و فلوریستیکی گیاهان کوه بینالود📌تحقیق در مورد بررسی تاريخ كاشمر📌پروژه آمار بیماری هپاتیت📌پروژه آمار مدت زمان گوش دادن به موسیقی📌مقاله بررسی سلامت روانی کارکنان بهزیستی شهر نیشابور در سال ۱۳۸۶📌پروژه بررسی مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و اجتماع📌پروژه بررسی عوامل پرخاشگری کودکان و نوجوانان📌پروژه بررسی آشنایی با موسیقی و نت ها📌کتاب Low-Power Crystal and MEMS Oscillators📌مقاله بررسی جستجو در اينترنت📌مقاله بررسی معرفی چند ارگان دولتی📌مقاله سنسورهايي از نوع ذرات بيولوژيک📌پروژه بررسی شناخت طلا📌مقاله بررسی نابغه ها در چه خصلتي مشترك اند📌پروژه بررسی نظریه آشوب ( پیچیدگی)📌مقاله بررسی نقش فناورى هاى ارتباطى در پيشرفت كشور📌دانلود تحقیق بررسی پیرامون هیدرولوژی